امروز قصد داریم تا ریشه های معادله درجه دو را به وسیله زبان برنامه نویسی پایتون به دست آوریم.

معادله درجه دو بدین صورت است:

ax2 + bx + c =0

کد برنامه به صورت زیر است :

import cmath

a = 1
b = 5
c = 4

delta = (b**2) - (4*a*c)

root1 = (-b-cmath.sqrt(delta))/(2*a)
root2 = (-b+cmath.sqrt(delta))/(2*a)

print("The solution are {0} and {1}".format(root1,root2))

در این برنامه از ماژول cmath برای حل معادله درجه دو استفاده کرده ایم. ابتدا مقدار delta را محاسبه می کنیم و در مرحله بعد ریشه را محاسبه می کنیم.

با استفاده از عبارت:

cmath.sqrt(delta)

از مقدار delta جذر میگیریم.

حال شما می توانید بجای a,b,c مقادیر دلخواه خود را گذاشته و برنامه را تست کنید.

می توانید بجای اینکه هر بار مقدار a,b,c در برنامه عوض کنید کد زیر را به جای a,b,c قرار داده تا مقادیر را از کاربر بگیرید:
 

a = float(input("Enter a: "))
b = float(input("Enter b: "))
c = float(input("Enter c: "))

کد نهایی به صورت زیر است:

import cmath

a = float(input("Enter a: "))
b = float(input("Enter b: ")) 
c = float(input("Enter c: "))

delta = (b**2) - (4*a*c)

root1 = (-b-cmath.sqrt(delta))/(2*a)
root2 = (-b+cmath.sqrt(delta))/(2*a)

print('The solution are {0} and {1}'.format(root1,root2))

خروجی هم بدین صورت می باشد:

The solution are (-4+0j) and (-1+0j)

موفق باشید.

آموزش نصب نرم افزار hspice 2010

آموزش نصب کتابخانه های پایتون بر روی ویندوز

نرم افزار شبیه سازی مدارات الکترونیک hspice

معرفی نرم افزار ADS

حل معادله درجه دو با استفاده از زبان برنامه نویسی پایتون

نحوه تغییر سرعت پخش ویدیو در windows media player و VLC و KMPlayer

b ,c ,cmath ,delta ,a ,برنامه ,float input ,input enter ,cmath sqrt ,b c ,sqrt delta ,float input enter ,format root1 root2 ,b**2 4*a*c root1 ,برنامه نویسی پایتون

مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها


کار و فناوری تالش thesiss2 فیلم و سریال 33660900 pywversfulcland blizolinak frektalhonars فروشگاه لینک فایل aslotide1978 Jenny